Lopend windje - Reisverslag uit Appingedam, Nederland van Daniel Westera - WaarBenJij.nu Lopend windje - Reisverslag uit Appingedam, Nederland van Daniel Westera - WaarBenJij.nu

Lopend windje

Door: Daniel

Blijf op de hoogte en volg Daniel

19 December 2008 | Nederland, Appingedam

Ik ben al weer een aantal weken thuis, en was dus een beetje lui om nog ff wat te schrijven over mijn laatste tocht. Hierbij: 22 november kwamen de nieuwe gasten aanboord. De volgende dag vertrokken we dan ook richting Madeira. Echt een goede start van die tocht, een ruim windje, Ideaal voor de clipper. met 13 kopen de swell afsurfen . Het record lag in de witte wacht (mijn wacht) namelijk 50 mijl in 4 uur. Na 2 dagen kwam Porto Santo in zicht. Daar hebben we geankerd s'nachts, Daarna langs Madeira naar Cran Canaria, ook weer goede wind. Na 36uur kwam Tenerife in zicht en daarna Cran Canaria, Nou is het zo dat de Stad meestal te snel vaart, zo waren we nu ook 1 dag te vroeg en mochten we nog niet naar binnen, daarom nog maar wat heen en weer gevaren tussen Tenerife en Madeira. 29 november om half 10 komt dan eindelijk de loods aan boord en mogen we naar binnen. Overdag nog wat onderhoud afmaken en s'avonds dikke party aan dek , hier liep ook mijn eerste periode ten einde. 10 januari vlieg ik naar de sint maarten, en dan begint natuurlijk het echte genieten.

Hier een link van wat foto's van de afgelopen periode: http://picasaweb.google.nl/danielwestera/EerstePeriodeStadAmsterdam?feat=directlink

• 13 Januari 2009 - 12:11

Willem:

Heeej Daniël,
    Maak er een mooie reis van, niet achterom kijken want het mooie ligt voor je, en een hele goede vaart gewenst. Moe nie worry nie.
    Willem

• 02 Februari 2009 - 14:04

Sophie:

aah mijn waar is daniel nu mysterie is al opgelost! je zit in sint maarten! lekkerrr gek! xx