Bay of Biskaje - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Daniel Westera - WaarBenJij.nu Bay of Biskaje - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Daniel Westera - WaarBenJij.nu

Bay of Biskaje

Door: Daniel

Blijf op de hoogte en volg Daniel

22 November 2008 | Portugal, Lissabon

Om maar te beginnen te zeggen dat biskaje geweldig is om een keer doorheen te varen. De eerste 2 dagen was het eigenlijk alleen maar op de motor het kanaal door, want de wind kwam recht van voren. Af en toe een stagzeiltje der bij voor de stabiliteit. Bij brest valt de wind dan helemaal weg, en is het water blak. We gaan zelfs achteruit omdat we stroom tegen hadden. 10 uur later 25 tot 30 knopen wind. Snel veel zeil weg halen om te voorkomen dat ze scheuren. Vorig jaar zijn er namelijk 3 gescheurd omdat ze te hardcore aan het zeilen waren. Dat is dus het onvoorspelbare van de golf . Verder hebben we snachts dolfijnen voor de boeg gehad met oplichtende algen echt apart om te zien . Ik zit in de witte wacht, 0400-0800. Das dus de zonsopgang en de zonsondergang. Afgelopen woensdag kwamen we aan in spanje. Hebben daar 24 uur voor anker gelegen. Donderdag nog een slagje de atlantic op gemaakt. en sinds vrijdag liggen we in Leixoes, 10 km van Porto. Gistermiddag waren we vrij en zijn we naar porto gegaan. Echt een mooie stad, s avonds eerst naar een rlxt barretje aan de rivier, daarna met locals mee naar de salsabar en daarna nog naar een hippe club, Het enige nadeel is dat je wel weer om 8 uur aan dek moet verschijnen. Verder is het hier al korte broeken weer. En schijnt de zon volop! Morgen op weg naar Las Palmas

• 23 November 2008 - 12:34

Corry Spaenhauer:

Hallo Daniel,

Wat leuk van jou te horen. Wat een spannend leven heb je nu. Ik verheug me je weer te zien, want jouw verhalten te luisten zal zeker interessant en boeiend zijn.
    Ik wens je nog erg veel spannende belevenissen op je scheepsreis!

Lieve groetjes van
    Corry

• 27 November 2008 - 11:39

Piet En Margriet:

Wat een geweldige avonturen maak je mee! En je leert er nog veel nieuwe dingen van ook. De toeristen hebben duidelijk een streepje voor en hoeven dus geen blokken te schuren, maar horen er niet zo bij als jij! En je hebt beter weer dan wij hier (na enkele nachten lichte vorst miezert het nu al 30 uur; grijze dagen en onzichtbare sterren). heb je de touwtjes een beetje in handen of is het een warboel? Moet je ook nog wat in de keuken doen of neeem je daar alleen maar af?
    Alvast een goede reis naar Schiphol!
    Groet, PIMA