Veel onderhoud - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Daniel Westera - WaarBenJij.nu Veel onderhoud - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Daniel Westera - WaarBenJij.nu

Veel onderhoud

Door: Daniel

Blijf op de hoogte en volg Daniel

24 Oktober 2008 | Nederland, Amsterdam

Zo de eerste 3,5 week zitten erop. Heel veel indrukken gekregen en hele leuke crew aan boord. Mijn eerste werkdag was op de jaarlijkse rederij dag. Eerst bowlen daarna een rondvaart door Amsterdam. De volgende dagen een paar dagtochten vanuit IJmuiden waar toch een aardige zee stond bij windkracht 8. Daarna een paar dagen onderhoud in Amsterdam. Veel blokken kaal krabben, schuren en weer lakken. Woensdag 8 oktober gingen we dan eindelijk een paar dagen zeilen. Vanuit IJmuiden met de gasten naar Southwhole (zeg maar Zuidwolde)Engeland. Ik zat in de rode wacht en begon de tocht. s' Avonds van 1900 tot 2300 zetten wij een paar zeilen. Om 0300 weer gewekt om te werken tot 0700. Super heldere nacht, wel veel scheepvaart, maar ook erg veel sterren te zien. Toen mochten we 6 uur slapen en werden we weer gewekt om 1300 uur. Het was warm toen ik aan dek kwam en we voeren vol tuig. Alleen was er nauwelijks wind. Dus werd de rib overboord gezet zodat de gasten ff een paar foto's konden nemen. Die avond kwam Engeland al in zicht. Toen de rode wacht om 2300 weer aan dek moest verschijnen moesten er nog een een paar zeilen gestowd worden. Het anker viel om 0100 en toen kon het schoonmaken en opruimen beginnen. De volgende dag beetje onderhoud gedaan en de gasten zijn aan wal geweest. s' Avonds weer vertrokken richting IJmuiden. Met vier zeilen liepen we al 8 knopen :P. Weer een heldere nacht met veel sterren. De volgende dag kwam IJmuiden al weer snel in zicht en lagen we rond 3 uur weer vast. Het was een supermooie eerste tocht met de stad. De dagen daarna nog een paar dagtochten door de haven van Amsterdam, en verder veel onderhoud. We liggen nu al 1 week op de werf in Rotterdam. De eerste dag werden op het poop dek de glijbanen en de vlotten ontploft. Ik mocht passagier spelen en de glijbaan af. Lache op een keer te doen in de haven. Hopelijk nooit op zee. Verder ben ik vooral met de zware houten blokken in de weer. Wel lache werk en ik zit in een verwarmde container met een radio dus dat is wel rlxd met dit herfstweer:P.

Jullie horen weer van me!

• 25 Oktober 2008 - 09:43

Sven:

Yesssss vette shit dit man. Geniet er van. This is once in a life time.

• 25 Oktober 2008 - 09:45

Sven:

Wist je btw dat je met easy upload meerdere foto's in een keer kunt plaatsen. Zit bij de link van de foto's

gr Sven